Hør om det mest spennende som skjer digitalt i Norge og det store utland.
Innsiktsarbeidet kan gjøres mye raskere og mer fleksibelt enn du aner. I denne workshopen vil Erika dekke de nyttigste forskningsprinsippene og -metodene for folk som egentlig er travelt opptatt med andre ting. Du lærer hvordan du tilpasser innsiktsarbeidet til ulike tidslinjer, organisasjonstyper og prosesser.
Innsiktsarbeid blir ofte sett på som et fagfelt eid av noen få spesialister i organisasjonen. Det funker dårlig. Skal du lykkes med digitale tjenester og produkter må du jobbe sammen i team. Du har heller ikke tid til å vente i månedsvis på resultater fra undersøkelser.
Hvordan sikrer du da at du og teamet ditt har informasjonen dere trenger for å designe og bygge et nytt produkt eller tjeneste - som både begeistrer målgruppen og treffer forretningsmålene?
Dette er en interaktiv workshop for alle som jobber med design av nettsider, digitale tjenester eller noe helt annet - uavhengig av om du noengang har gjort innsiktsarbeid før eller ikke.
Vi går løs på disse temaene:
Når dagen vår går mot slutten, har du:
Prisen er 3500 + mva. Hvis du bare skal på workshopen eller allerede er påmeldt Webdagene melder du deg på ved å sende en e-post direkte til [email protected]
Workshopen er på engelsk.
En av verdens fremste eksperter på datavisualisering viser oss hvordan vi kan gjøre det komplekse vakkert - og enkelt.
For mange virksomheter er "brukeropplevelse" noe de legger på toppen av andre ting de gjør. Hvordan kan vi få brukernes opplevelser og det bedriftene lover kundene og verden til å henge sammen - slik at produktene og tjenestene blir bedre?
I higen etter å lage nye fantastiske produkter og tjenester glemmer vi ofte å starte med oss selv. Hvordan designer vi organisasjonen vår slik at den kan levere gode digitale løsninger kontinuerlig?
Erik forsker på hva som skal til for å skape oppmerksomhet, overbevise og få folk til å gjøre det vi vil.
Alle snakker om innovasjon, men få får det til. Anders er gründer av Mesh og har mye erfaring med å koble større bedrifter med nystartede selskaper. Han vil gi oss tips om hvordan vi skaper en gründerkultur internt, samarbeid med oppstartsbedrifter og hva vi kan lære av måten oppstartsbedrifter jobber på.
Rick jobber for Blendle - en av utfordrerne i mediebransjen. Han har gjort en systematisk analyse av hva som funker og ikke funker for å få folk ombord - som abonnementer, betalende kunder eller registrerte brukere.
"The design sprint" er en 5-dagers metodikk utviklet hos Google Ventures. Metoden stopper endeløse diskusjoner og gjør at du kan teste om en ide, tjeneste eller produkt er smart i løpet av en uke. Metoden har tatt av i innovasjonskretser. Her får du den fra de som laget den.
Johan har vært sentral i å få Oslo Bysykkel til å funke og hele Oslo til å sykle. Johan viser oss hvordan man kan jobbe som en oppstartsbedrift selv om kravspekken er lang.
Ved hjelp av tjenestedesign laget Kreftforeningen verktøy for å gjøre det enklere for kreftpasienter å få hjelp og for pårørende å hjelpe. Lær hvordan du bør jobbe for å lage tjenester som gjør hverdagen litt bedre for folk.
Susanne la om Kvinneguiden med svært gode resultater. Ved å løse problemer for målgruppen og jobbe mer med journalistikk enn likes og klikk fikk Kvinneguiden flere lesere, mer engasjement og bedre resultater. Hør hva vi andre kan lære av dem.
Bruker du penger på et SEO-byrå? Wilhelm mener at dette er tull.
Brukertestlab med avansert kamerautstyr? Store undersøkelser med 175 variabler og multiple regresjoner? Nope. Gjør det enkelt. Hent inn akkurat det du trenger av innsikt og bruk enkle metoder. Erika viser deg hvordan.
Kolonial.no er i ferd med å ryste dagligvarebransjen. Kommer vi til å kjøpe all mat på nett? Hva kan vi andre lære av måten de jobber på?
Før kunne en strategi vare i mange år. Nå holder den knapt tiden det tar å skrive den. Alt endres for fort. Hvordan lager vi strategier som funker i den digitale virkeligheten?