3 ting du kan gjøre for å få brukerne dine ombord og få dem til å bruke tjenesten din.
The magic moment is the moment when the user really understands what you are about, what you are doing on this earth.
Hvordan bygger du en god registreringsprosess og onboarding? Det er kjempevanskelig, men Rick Pastoor viser oss at det ikke er umulig. Han jobber i Blendle, en nederlandsk startup som vil endre hvordan vi leser journalistikk.
1 ting du må tenke på først: Gjør det mer spennende!
Nye brukere kjenner ikke deg og produktet ditt. Registreringen og onboardingen er øyeblikkene du har til å fortelle dem hvem du er og hva du kan gjøre for dem.
3 essensielle komponenter i å bygge en god onboarding:
Identifisere Vi må finne ut litt om brukeren så vi skal kjenne henne igjen den neste gangen hun kommer innom oss. Ikke spør om ting du ikke trenger å vite. Du må ikke tenke på hva som gjør det lettere for deg, men hva som gjør det bedre for henne. Du skal bare spørre om det du kan forklare henne at du trenger å vite.
Lære Forklar hva produktet ditt gjør og hvordan det virker. Ofte blir nye brukere sendt inn i en helt tom konto. Benytt sjansen til å legge inn innhold som veileder og lærer.
Engasjere God onboarding legger til rette for suksess. Vi trenger å vite litt mer om brukerne hvis vi skal beholde dem. Bruk eksterne triggere av høy kvalitet: Pushmeldinger, eposter, osv. Jo bedre kvalitet disse har, jo større sjanse for at brukeren kommer tilbake. Hver gang vi ber om informasjon om brukeren, må det gi henne mer relevans og mer verdi.
Og husk — Du er aldri ferdig! Du må alltid videreutvikle og optimalisere prosessen — produktet ditt videreutvikles, det må onboardingen din også.