Brukertestlab med avansert kamerautstyr? Store undersøkelser med 175 variabler og multiple regresjoner? Nope. Gjør det enkelt. Hent inn akkurat det du trenger av innsikt og bruk enkle metoder. Erika Hall viser deg hvordan.
Hvordan kan vi skaffe oss den informasjonen vi trenger for å designe gode løsninger?
Bedrifter sitter i dag på enorme mengder data om brukerne, men sliter med hvordan de skal ta gode avgjørelser basert på dataene.
Bare når vi vet hvordan vi kan stille gode spørsmål, kan vi vite hvordan vi skal skaffe oss innsikten vi trenger og hvordan vi skal tolke dataene.
This is us. Erika Hall at #webdagene @mulegirl pic.twitter.com/pV2ttgujDE
— Christine Calvert (@tekstdoktor) 21. oktober 2016
Det finnes mange ulike metoder for å skaffe seg brukerinnsikt. Vi må bruke både kvalitative og kvantitative metoder.
Fordeler med kvalitative metoder:
Ulemper med kvalitative metoder:
Fordeler med kvantitative metoder:
Ulemper med kvantiative metoder: