Foredragsholdere

På Webdagene møter du foredragsholdere av internasjonal klasse, med sterke meninger og kunnskap vi trenger. Vi satser på en god miks av norske og internasjonale foredragsholdere.


braden-kowitz

Braden Kowitz

Braden er designpartner i Google Ventures. Han rådgir startups om UX-design og produktutvikling. Han har også ledet designprosessen for flere Google produkter som Gmail, Google Apps for Business og Google Spreadsheets. På webdagene lærer han oss metoden "Design sprint".

 
Erica-Hall

Erika Hall

Erika har skrevet boken "Just Enough Research" og er medgrunder av Mule Design Studio, der er hun direktør for strategi. Hun forteller deg hva som er akkurat nok når det kommer til brukerundersøkelser og hvordan du kommer dit.

 
Nicholas-Felton

Nicholas Felton

Nicholas er designer, entreprenør og kunstner. Det han kan best er å oversette all slags data til meningsfulle ting og opplevelser. Vær klar for et stykke nydelig data­visualiserings­kunst.

 
Rick-Pastoor

Rick Pastoor

Rick er produktsjef for Blendle - avisenes svar på Spotify. Han elsker å nerde over ting som skjemadesign og prosesser som får folk til å ta steget videre på nettsiden/tjenesten din. På Webdagene gir han deg konkrete råd om akkurat dette.

 
Susanna-Kaluza

Susanne Kaluza

Som redaktør i Kvinneguiden har Susanne lagt om den redaksjonelle profilen totalt, noe som har ført til en økning i antall brukere, sosial trafikk og lesetid. Alle som jobber med kommunikasjon og markedsføring har noe å lære av Susanne, vær forberedt!

 
Trine-Falbe

Trine Falbe

Trine foreleser og rådgir om UX i Danmark. Hun har blant annet studert temaet design for barn og brenner for sustainable UX-design. Det siste skal hun snakke om på årets Webdagene.

 
Leah-Buley

Leah Buley

Leah har skrevet boken The User Experience Team of One og er en veteran når det kommer til fagfeltet brukeropplevelse. På Webdagene snakker hun om hvordan du bygger en designorganisasjon internt.

 
wilhelm-joys-andersen-1467372199

Wilhelm Joys Andersen

I et tidligere liv laget Wilhelm nettlesere. Nå leder han sitt eget utviklingsbyrå, der han forsøker å omgjøre ambisiøse mål til fungerende kode. Han mener at søkemotor­optimalisering er svindel og skal snakke om akkurat det på Webdagene.

 
johan-hogasen-hallesby-1467372180

Johan Høgåsen-Hallesby

Johan er en av landets mest erfarne tjenestedesignere og digitale forretningsutviklere. Han er markedssjef og teknologidirektør i Urban Infrastructure Partner som står bak Oslo Bysykkel: de som har fått hele Oslo til å sykle.

 
TUVA

Tuva Sverdstad Eikås

Tuva har en master i industridesign fra Arkitektur- og Designhøgskolen i Oslo. Hun jobber med tjenestedesign og interaksjonsdesign i Netlife Research. Tuva brenner for å gjøre verden mer brukervennlig og mener vi må tenke mye mer på analoge kanaler - også når vi jobber med de digitale.

 
anders-mjaset-1467372151

Anders Mjåset

Anders startet sin første bedrift som 14-åring. Siden har han startet flere bedrifter, men er mest kjent som medgründer av Mesh. Mesh har huset gründerbedrifter i 4 år og har de siste årene blitt et møtested mellom etablerte bedrifter, gründere og investorer.

 
DAG-HELGE

Dag Helge Scott

Dag Helge har jobbet med tjenestedesign i alt fra bilindustri til helsevesenet. På Webdagene skal han sammen med Tuva fortelle om jobben de har gjort sammen med Kreftforeningen for å gjøre det enklere for kreftpasienter å få hjelp og pårørende å hjelpe.

 
John V Willshire2

John V. Willshire

John mener det er bedre å lage ting folk vil ha, heller enn å få folk til å ville ha ting. Han startet Smithery som jobber med alt fra strategi, design, organisasjonskultur og prototyping for å få til dette. Både i offentlig og privat sektor. John er en ettertraktet foredragsholder som alltid skaper liv i salen!

 
Erik Modig2

Erik Modig

Erik Modig er en av Sveriges ledende kommunikasjonsforskere. I 2012 tok han sin PhD på Stockholm School of Economics med tittelen «Understanding advertising Creativity». Erik ble kåret til «Superkommunikatør» i 2015 og forsker blant annet på hva ved menneskets psykologi vi bør ta hensyn til for å kommunisere mer effektivt digitalt.

 
dataspill-split-web_optimized

Lars Georg Teigen og Pål Rønning

Pål er arkitekt i Making Waves og har det tekniske ansvaret for arbeidet som vi gjør for NorgesGruppen. Lars er kundeansvarlig rådgiver i Making Waves og har hovedansvaret for arbeidet som vi gjør for NorgesGruppen. På Webdagene skal de snakke om magien i teknologien: hvordan vi bruker kundedata til å lage Meny Nettbutikk.

 
hund med hund

Codruta Gamulea

Codruta er forretningsutvikler i digitalbyrået Bakken & Bæck, hvor hun jobber med kunstig intelligens- plattformen Orbit. Hun har i flere år vært rådgiver innen analyse og big data, og har erfaring både fra byråer (Creuna), startups (FAST), konsulentbransjen (Accenture) og større konsern (Amedia).Hun skal snakke om Bakken & Bæcks eksperimenter det siste året, blant annet innen robotjournalistikk og birøkting. På Webdagene skal hun snakke om bots og bier. Om roboter, organisk vekst og økologisk honning hos Bakken & Bæck.

 
Flybillett

Beth Stensen

Beth Stensen er leder for kundeinformasjon og informasjonskanaler hos Ruter. Beth vil vise hvordan Ruter skal slutte med løsninger og arbeidsmåter som ikke skaper verdi, og bruke designmetodikk for komme raskere til løsninger som gir gode kundeopplevelser og effekt for Ruter.

 
gutt leser

Marianne Braaten Andresen og Eirik Hafver Rønjum

Marianne er prosjektleder i Direktoratet for e-helse, hvor de utvikler digitale helsetjenester. Hun har ledet jobben med å få alle norske sykehus til å forenes i én felles nettløsning. Eirik er teamleder i Netlife Research og trives best der visjonære strategier møter konkrete produkter, noe han har skrevet om i bøkene ”Slik lykkes du endelig med innhold på nett” og ”Digital strategi for alle”. På Webdagene forteller de deg om hvordan livet ble litt bedre for norske sykehuspasienter.

 
walkntalk

Christian Søgaard

Christian er ingeniør, forretningsutvikler og designer. Han leder Designit i Norge, og er lidenskapelig opptatt av enkle og smarte tjenester som gjør verden til et bedre sted. På webdagene skal prate om hvordan store organisasjoner kan og bør jobbe for å lykkes med mer radikale prosjekter for ny vekst.

 
trening

Mats Abrahamsen

Mats studerte nylig IT på NITH (Westerdals Oslo ACT), og jobber nå som rådgiver i Trigger, hvor han fokuserer på datadrevet innsikt og kanalkoreografi. Han er mer redd for fortiden enn fremtiden. På Webdagen skal han snakke om fremtidens arbeidsmarked: hvordan kunstig intelligens vil endre jobbene våre.

 
hund

Anne Zanussi og Bjørnar Tretterud

Anne Zanussi er fagleder og designer i Halogen og Bjørnar Tretterud er Salgs- og markedsdirektør i Block Watne. Bjørnar satte i gang et større digitaliseringsarbeid med tjenestedesign som tilnærming. Ett år etter er det gjort viktige investeringer, kulturen er mer kundeorientert og kundetilfredsheten peker markant oppover. Halogen designet brukerreisen og nye digitale og innovative kontaktpunkt. Hvordan bruke tjenestedesignmetodikk til å støtte kundens behov gjennom hele boligkjøpsprosessen?

 
gps

Even Heggernes

Even kalles ofte delingsøkonomiens rockestjerne. Han var tidligere leder for Airbnb og har vært med å bygge opp Airbnb i Norden., Nederland og Storbritannia. Han er nå daglig leder for tjenesten Nabobil. På Webdagene snakker han om hvordan Nabobil bruker kundedata og involverer brukerne for å lage en bedre tjeneste.

 
Netflix

Karl Munthe Kaas

Karl Alveng Munthe-Kaas er daglig leder og medgrunder av Kolonial.no, Nordens raskest voksende dagligvarekonsept på nett noensinne. Han ble sist kåret til Årets Innovatør i e24. Karl er også medgrunder av Nabobil, og har en fortid fra McKinsey og Schibsted. På Webdagene skal han snakke om Kolonial.no - en disruptiv tjeneste.